Zbirka keramike i skulpture
Zbirka keramike i skulpture
Zbirka keramike i skulpture formirana je u drugoj polovini šezdesetih godina, kao rezultat održavanja velikih izložbi koje su bile pregledi tokova u ova dva medija na ondašnjem jugoslovenskom prostoru.
Prve skulpture Savremena galerija Subotica primila je u svoju zbirku nakon priređivanja izložbe o jugoslovenskoj skulpturi u vajarskim simpozijumima. Najčešći vid akviziranja dela za ovaj deo zbirke sledio je model otkupa ili poklona po završetku velikih Likovih susreta posvećenh skulpturi. Međutim, posle početnog zamaha, već krajem sedamdesetih godina Galerija skoro sasvim prestaje sa organizovanjem ovakvih, panoramskih izložbi skulpture, pa tako i ovaj deo zbirke ostaje brojčano najskromniji. U njemu se svejedno mogu naći dela tadašnjih vodećih umetnika: Zorana Petrovića, Matije Vukovića, Koste Angeli Radovanija, ali i poneki rad novijeg datuma, kao što su oni Ferenca Kalmara ili Save Halugina.
Deo zbirke posvećen keramici pažljivije je prikupljan, već i zbog činjenice da je Galerija od 1968. godine organizator Trijenala jugoslovenske keramike, a prve predmete zbirka dobija upravo kao nagrađene, otkupljene ili poklonjene eksponate sa ove izložbe. Već 1974. godine saorganizator Trijenala postaje Muzej primenjene umetnosti, Beograd, i dve ustanove počinju da razmišljaju o formiranju muzeja keramike, pa se zato i popunjavanje keramičkog dela zbirke u periodu od sredine sedamdesetih do sredine osamdesetih odvija brže.
Do osnivanja muzeja nikada nije došlo, ali se sa održavanjem Trijenala nastavilo i veći deo predmeta keramičkog dela zbirke u nju je stigao putem otkupa sa ovih izložbi. Danas se ovaj deo zbirke, zahvaljujući činjenici da je relativno kompaktan u odnosu na druge zbirke, smatra jednom od najpromišljenijih zbirki Galerije. U njemu se nalaze dela Mirjane Isaković, Koste Đorđevića, Branislava Stajevića, Marine Sujetove Kostić, Velimira Vukićevića, Jasmine Pejčić, Olgice Kucine Jelić, Nade Aksentijević, Branislava Spasojčevića, Lane Tikveše i mnogih drugih.